Lisämyynnin eetosta ja apteekkityön paatosta
Kun keskustelen apteekeissa myynnistä tai lisämyynnistä, kuulen usein pitkät syyt ja selitykset siihen, miksei lisämyyntiä voi, pysty eikä saa apteekissa tehdä. Ymmärrettävää on se, että
Valmennusverstaan blogeissa käsitellään ajankohtaisia apteekkialan asioita asiakkaan kohtaamisesta lisämyyntiin. Lukuiloa!
Kun keskustelen apteekeissa myynnistä tai lisämyynnistä, kuulen usein pitkät syyt ja selitykset siihen, miksei lisämyyntiä voi, pysty eikä saa apteekissa tehdä. Ymmärrettävää on se, että
Perinteisesti apteekissa asiakkaita ja kiireitä on riittänyt. Nopean palvelun tarjoaminen on ollut pitkään tekemisen fokuksessa, eikä uusasiakashankintaan ole tarvinnut ajatuksia laittaa. Tulevaisuudessa verkkoasioinnin yleistyminen saattaa
Fimean toteuttaman itsehoitolääkeneuvonnan toteutumista tarkistelevan haamushoppailun perusteella töitä ja tekemistä apteekkien asiakastyössä riittää. Vuosia sitten farmaseuttien rintanapissa luki rohkaisevasti ”kysy farmaseutilta?” Tunnustan, mielessäni naureskelin mainoskampanjalle.
Etätyö, etäjohtaminen, etätiimi, etätapaaminen… Kun viimeisen 1,5 vuoden aikana on lukenut uutisia, tuntuu, että koko maailma on pyörinyt ja pyörii etänä. Viime kuukausina mukaan on
Koronakyllästys, kiirettä, henkilöstöhaasteita, vaativia asiakkaita… Apteekin ammattilaisella saattaa olla kymmeniä asiakaskohtaamisia päivässä. Kohtaamiset eivät elämyksellisyydessään yllä varmastikaan samalle riemun ja ilon tasolle kuin Muumimaailmassa kesätöissä
Meillä ihmisillä on tapana jäädä kiinni vanhaan: ”kun on aina tehty näin, niin tehdään nytkin”. Ehjää ei kannatakaan korjata, mutta itseään ja yritystään kannattaa tietyin
Valmennusverstas järjestää myynnin koulutuksia apteekkien henkilöstölle.
Maisa Durchman
0400 435 542
Pirkko Sorto
0400 744 623
Kirsi Kaunisvesi
040 833 4072