Maisan blogi

Valmennusverstaan blogeissa käsitellään ajankohtaisia apteekkialan asioita asiakkaan kohtaamisesta lisämyyntiin. Lukuiloa!

Älä tyri lisämyyntiä

Apteekeissa on edellytykset erinomaiseen asiakastyöhön, koska asiakkaiden tavoitettavuus on hyvä. Ihmiset tulevat lääkkeiden perässä. Pelkän reseptilääkkeen ostajia on noin puolet, ellei enemmänkin asiakkaista. Tässä jos

Lue lisää »

”Vältä turhaa asiointia”

Viestintä on taitolaji. Tai kuten viestintäalan ammattilaisena toimiva ystäväni totesi, ”jos viestintä onnistuu, on se yleensä vahinko”. Hyvääkin tarkoittaen homma saattaa lipsahtaa töksähdyksen puolelle, ellei

Lue lisää »

Parhaaksi ei tulla vain lupauksia antamalla

Apteekin tehtävänä on lain mukaan sekä resepti- ja itsehoitolääkkeiden toimittaminen asiakkaille että lääkeneuvonta. Lääkkeiden toimitus ja lääkeneuvonta sujuvatkin apteekeissa mallikkaasti, jotkin apteekit jopa toimittavat lääkkeitä verkossa suoraan

Lue lisää »

Tunne ohjaa toimintaa

Intuitiotutkija Asta Raamin mukaan ihminen ajattelee kahdella eri mekanismilla. Tietoisesti ja intuitiolla. Vaikka kuinka haluaisimme – ja ehkä kuvittelemmekin – olevamme kaikessa rationaalisia, on aivomme

Lue lisää »

Tyytyväinen asiakas asioi ja ostaa

Asiakaskokemuksella on entistä suurempi merkitys asiakkaan sitoutumiseen ja sitouttamiseen – ja sitä kautta liiketoiminnan kannattavuuteen. Asiakaskokemusta ja kuluttajien mieltymyksiä mittaavia tutkimuksia julkaistaan Suomessakin kuukausittain. Mitäpä

Lue lisää »

Valmennusverstas järjestää myynnin koulutuksia apteekkien henkilöstölle.

Maisa Durchman
0400 435 542

Pirkko Sorto
0400 744 623

Kirsi Kaunisvesi
040 833 4072

Scroll to Top