Maisa Durchman

Uskalla haastaa luutuneet käsitykset

Jaa artikkeli

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Kun myyntiä ja palveluja kehitetään, on tärkeää uskaltaa ajatella isosti, vaihtaa näkökulmaa ja katsoa reilusti laatikon ulkopuolelle. Suurin kehityksen este on ajattelutapa, jossa tehdään jotain siksi, kun niin on tehty aina ennenkin.

Kehittäminen ei koskaan saa olla tiukkapipoista ja ennalta määrättyä, vaan siinä pitää jossain määrin näkyä luomisen ja uudistumisen henki. Maailma muuttuu, me muutumme sen mukana. Viestimme myös asiakkaille, että asiantuntemustamme ja tilojamme päivitetään, seuraamme aikaamme ja uutisia.

Astu asiakkaan saappaisiin

Ympäristön, esimerkiksi apteekin sisustuksen, muuttaminen tuo uutta puhtia tekemiseen. Mitäpä jos kävelisimme omaan apteekkiimme asiakkaan roolissa. Onko tuotteet sijoitettu niin, että löydän ne helposti? Kunnioitetaan apteekissamme reseptiasiakkaan yksityisyyden suojaa vai kaikuuko puhe kaikkien korviin? Onko mittauspisteen istuin miellyttävä? Henkivätkö lamput lämpöä? Pystymmekö tuottamaan asiakkaalle hyviä ostokokemuksia?

Samaa voi miettiä asiakaspalvelusta. Mitä minä asiakkaana kaipaisin, jos kärsisin kuivasti ihosta, ruoansulatusvaivoista tai migreenistä? Tulisinko palvelluksi ystävällisesti ja luonnollisesti tarpeideni mukaan, saisinko ohjeita terveyteni hoitoon ja hyvinvointini ylläpitoon, huomaisinko kuukaudet edut ja tarjoukset, tarttuisinko niihin?

Rohkeasti 2020-luvulla

Ei ole sattumaa, että lääkkeitä myydään vain apteekeissa. Niiden ulkonäköönkin kannattaa panostaa. Nykyisin odotamme apteekeilta puhtautta, raikkautta, terveyttä ja asiantuntemusta liikaa kliinisyyttä välttäen. Henkiikö oma apteekkisi nykyistä vai mennyttä maailmaa?

On myös aika olla ylpeä omasta asiantuntijuudesta ja auttaa sillä asiakasta – ja edistää siinä samalla koko kansan terveyttä. Ottaa asiat rohkeasti puheeksi silloinkin, kun asiakas ei osaa itse kysyä.

On aika kerrata ja oppia uutta. Vahvistaa luontevuutta asiakaspalvelutyössä. Hankkia kilpailuetua ja lisämyyntiä. Ja kohottaa henkilökunnan motivaatiota. Koulutukset silloin tällöin luovat yhteishenkeä ja pitävät henkilökunnan hyvässä asiakaspalveluterässä.

Ota yhteyttä, kun olet valmis muutokseen.

Maisa

Tilaa uutiskirjeemme

Seuraa... xxx yyy

Lue myös nämä!

Lähimyyntiä ei voita mikään

Etätyö, etäjohtaminen, etätiimi, etätapaaminen… Kun viimeisen 1,5 vuoden aikana on lukenut uutisia, tuntuu, että koko maailma on pyörinyt ja pyörii etänä. Viime kuukausina mukaan on

Miten kohdata asiakas, kun itseäkin väsyttää

Koronakyllästys, kiirettä, henkilöstöhaasteita, vaativia asiakkaita… Apteekin ammattilaisella saattaa olla kymmeniä asiakaskohtaamisia päivässä. Kohtaamiset eivät elämyksellisyydessään yllä varmastikaan samalle riemun ja ilon tasolle kuin Muumimaailmassa kesätöissä

Valmennusverstas järjestää myynnin koulutuksia apteekkien henkilöstölle.

Maisa Durchman
0400 435 542

Pirkko Sorto
0400 744 623

Kirsi Kaunisvesi
040 833 4072

Scroll to Top